Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

„Jsem moc šťastná, že právě to, co baví mě, baví i ostatní,” říká influencera Barbora Ondráčková

Rozhovory Společnost

10. července 2024

7 minut čtení

Báru Ondráčkovou nemusíme dlouze představovat. Pokud patříte do generace Y nebo Z, jistě její Instagram a blog znáte nebo rovnou sledujete. Ty totiž patří k těm největším a nejtrvalejším v Česku. A především jsou o tématech, která dnes hýbou světem. Její přehled o módě i výběr top cestovatelských destinací je skutečně skvostný. No a pokud vám její jméno nic neříká, tak nevěšte hlavu a pokračujte ve čtení. Třeba vám tímto rozhovorem rozšíříme obzory na sociálních sítích.

Krásný den Báro, v rozhovoru, který jste dělala pro online magazín vzakulisi.cz, jsem se dočetla, že nemáte ráda oslovení „influencer”. Proto vás budu označovat jako „inspirátorku”. :)

Váš instagram @fashioninmysoul a blog Vogue Haus patří mezi ty nejúspěšnější a nejsledovanější v Česku. Jak tento úspěch vnímáte? A přemýšlela jste někdy o tom, co byste dělala, kdyby jste nebyla inspirátorkou?

Tento úspěch mě samozřejmě moc těší. Jsem moc šťastná, že právě to, co baví mě, baví i ostatní. Myslím, že kdybych měla mít jinou práci, určitě by to bylo něco kreativního, kde každý den vypadá tak trochu jinak. Například v PR nebo marketingu.

Na svém blogu zmiňujete, že jste z Česka a Německa, jak to tedy přesně je? Narodila jste se v Česku a vyrůstala v Německu? Nebo naopak? Nebo se za tím skrývá ještě jiný příběh? A ke které zemi máte blíže?

Narodila jsem se v Čechách, ale od svých 13 let jsem navštěvovala gymnázium v Německu, kde jsem také bydlela na internátě. Poté jsem strávila 4 roky na drážďanské vysoké škole. Budu se tedy vždycky brát za Češku, ale momentálně beru Německo jako svůj druhý domov. Přece jen tu žiju - i když občas jen napůl - více než polovinu svého života.

Jak dlouho trvalo, než jste se dokázala prosadit se svým blogem a na sociálních sítích? A jak vaše cesta probíhala? Měla jste například někdy krizi, kdy jste si říkala, že to vzdáte?

Netrvalo to nějak dlouho. Myslím, že když to toho člověk dá kousek sám sebe a je opravdu pilný, publikum si ho najde. To byl přesně případ i u mě. Určitě nebylo lehké vést blog vést v takové míře jako jsem ho vedla já. Musel fungovat i přes nemoci, maturitu, zkouškové, a tak. Ale nikdy jsem neměla chuť to vzdát. Baví mě fotit a být kreativní a blog je takové moje kreativní vybití.

Influencer marketing se mnohým jeví jako vydělávání peněz za nic. Ti, kteří se v oboru pohybují ale vědí, že tito lidé musí mít obrovský přehled nejen o tom, co letí, ale také o datech, algoritmech a celkovém fungování sociálních sítí. Jak k tomu přistupujete vy? Sledujete podcasty? Školíte se? Nebo jste spíše talent od přírody a stačí vám se vžít do role sledujících?

Marketing byl součástí mého studia, ale upřímně si myslím, že se člověk nejvíce naučí tyto věci prakticky. To, co musí dělat, co se publiku líbí a co naopak ne. Nijak se tedy neškolím ani nesleduji podcasty. Jelikož ale sociální sítě dělám opravdu dlouho, myslím, tak jsem se už naučila co a jak.

Na vašem Instagramu se blýskne jeden módní kousek za druhým. A destinace, do kterých jezdíte, jsou snem mnohých. Zároveň tam zmiňujete i spolupráci se značkami. Jak jste se dostala k té první? A byla to na začátku spíše vaše proaktivita nebo vás kontaktovali oni sami?

Bohužel si už úplně nepamatuji, která spolupráce byla ta úplně první. Každopádně mě ale někdo oslovil. V té době u nás totiž módní blogy teprve začínaly a celý blogový marketing byl teprve v plenkách. Tudíž mě vlastně ani nenapadlo, že by se mnou někdo mohl chtít spolupracovat. Jedna z prvních větších spoluprací byla v roce 2015, a to s Pandorou, která mě oslovila, a se kterou jsme letěly fotit kampaň do Polska.

Vzhledem k vaší profesi se nejspíše musíte občas potýkat i s „hejty”, a to především v komentářích. Jak se s těmito věcmi vyrovnáváte? A máte nějaké tipy pro ostatní, jak se v onlinu nenechat srazit na kolena?

Já si z „hejtů” hlavu nedělám a nikdy ani nedělala. Spousta lidí má příliš volného času, a tak nemají nic lepšího na práci, než psát komentáře na Instagram. Osobně jsem se setkala s několika hejtery, kteří mi na internetu psali slohy, ale v reálném životě neřekli ani slovo. Myslím, že to mluví za vše.

Napadá vás nějaká rada pro všechny, kteří se chtějí vydat stejnou cestou? Tedy cestou profi inspirátora a nevědí jak začít?

Myslím, že kdyby byl univerzální recept na úspěch, byly by na sociálních sítích slavní už všichni. Za mě samotnou doporučuji tuto práci dělat jen, pokud vás opravdu baví. Ono to vlastně ani jinak nejde. Zároveň je důležité si najít svůj vlastní styl a dát do contentu sám sebe.

Vaše online tvorba je zaměřena převážně na módu a cestování. Dá se tedy předpokládat, že jsou tyto odvětví i vašimi koníčky. Máte i jiné zájmy, které ráda děláte a vaši fanoušci o nich ještě neví?

Žádné větší koníčky nemám. Móda a cestování mi zabírají většinu volného času. Pokud mám ale chvilku, ráda se sejdu s kamarády, uvařím nebo si nechám uvařit dobré jídlo a nebo se jdu projít. Ráda totiž trávím čas i offline a právě procházka mi vždy pročistí hlavu.

Kdo je vaším osobním oblíbencem na sociálních sítích? Máte nějaký vzor, kterým se například i inspirujete?

Já sleduji především zahraniční tvůrce. Roky sleduji například Leonie Hanne, Tamaru Kalinic nebo Chiaru Ferragni.

A teď jeden spoiler na konec.. Prozradíte nám, zda vás (a vaše sledující) čeká nějaká zajímavá cesta nebo dovolená do míst, kde jste ještě nebyla?

To je zatím ve hvězdách. Každopádně bych se ráda jednou podívala do Laplandu ve Finsku, do italského Portofina, a také mě dost láká Mykonos.

Další články

Rozhovor Marika Mikušová

„Ve třetím dílu knihy jsem víc sama sebou,” říká bývalá letuška a autorka knih o létání Marika Mikušová

RozhovorySpolečnost

16. prosince 2024

S Marikou jsme první rozhovor publikovali již v červenci, a od té doby se leccos změnilo. Kromě jiného dokončila a vydala třetí díl své knihy Deník letušky. V něm se dočtete o pikantnostech ze zákulisí práce pro jednu z nejslavnějších aerolinek světa nebo o práci letušky s HSP. A v našem článku naleznete také něco navíc. Marika se nám totiž svěřila s pasážemi, které raději vycenzurovala i ze samotné knihy.

Rozhovor Ruslan Skopal

„Bez dobrého produktu se podniká obtížně,” říká Ruslan Skopal, z Trenýrkárna.cz

RozhovorySpolečnost

8. ledna 2025

Trenýrkárna.cz je často skloňovaným pojmem, a to nejen pro její popularitu mezi zákazníky, ale také projekty, které na sebe nabaluje. V roce 2019 odkoupila Styx, a letos přibrala také značku Pietro Filipi. O jejím vývoji, plánech s ostatními projekty, ale i čínských fast fashion gigantech jsme si povídali přímo s jejím spoluzakladatelem a majitelem - Ruslanem Skopalem.

Mohlo by vás zajímat

Rozhovor Ruslan Skopal

„Bez dobrého produktu se podniká obtížně,” říká Ruslan Skopal, z Trenýrkárna.cz

RozhovorySpolečnost

8. ledna 2025

Trenýrkárna.cz je často skloňovaným pojmem, a to nejen pro její popularitu mezi zákazníky, ale také projekty, které na sebe nabaluje. V roce 2019 odkoupila Styx, a letos přibrala také značku Pietro Filipi. O jejím vývoji, plánech s ostatními projekty, ale i čínských fast fashion gigantech jsme si povídali přímo s jejím spoluzakladatelem a majitelem - Ruslanem Skopalem.

Dostali jste chuť na dobrou kávu? Seznamte se s naší mapu kaváren!

Dostali jste chuť na dobrou kávu? Seznamte se s naší mapou kaváren po Česku!

Gastronomie

5. ledna 2025

Přišel nový rok a s ním i čas na změnu. Stejně jako světové ekonomiky, technologické korporace, nebo módní průmysl, i my jsme se tedy rozhodli rozšířit naše portfolio. A jelikož neseme jméno jednoho z nejznámějších nápojů světa, chceme se právě na tento segment zaměřit a sdílet s vámi mapu těch nejlepších českých kaváren.

jak-se-letos-stylove-oblect-na-svah-3

Jak se letos stylově obléct na svah

Móda

14. ledna 2025

Crop bundičky, vysoké kalhoty, a především barevné ladění. Tak by se nechal shrnout styl, který je letos očekáván na všech svazích, od Špindlu až po Aspen. Ať už tedy plánujete lyžovat, užívat si v barech, toulat se přírodou nebo se naložit do horkých pramenů, bude potřeba se na to pořádně oháknout. A my přesně víme, kam pro ty tip top kousky.

A, B, C a teď i D aneb co nás čeká a nemine na nové lince pražského metra

A, B, C a teď i D aneb co nás čeká a nemine na nové lince metra

CestováníDesign

11. ledna 2025

Mnozí z vás si už jistě všimli, že metra na lince C zastávkou Pankrác pouze projíždějí, a bude se tak dít až do začátku roku 2026. A proč? Důvod je jednoduchý - výstavba a propojení koridoru s novou linkou D, která povede mezi Náměstím Míru a Depem Písnice. Na co se můžeme na této nové lince těšit?

Nový rok, nové začátky a nová předsevzetí, aneb jak být lepší v roce 2025

Nový rok, nové začátky a nová předsevzetí, aneb jak být lepší v roce 2025

Seberozvoj

2. ledna 2025

Odstartoval rok 2025 a pro řadu z nás to znamená šanci, jak začít znovu nebo alespoň zlepšit to, na čem pracujeme. Nový rok totiž není jen kalendářním zlomem, ale i pomyslným mezníkem, který v naší mysli vytváří nové příležitosti a touhu po změně. Jak si ale nastavit reálné a motivující cíle a neztratit směr ani v momentě selhání?

Nahoru

Podrobné nastavení

Co jsou cookies?

Soubory cookie jsou používány zejména k analýze údajů o uživatelích webu, k zobrazování personalizovaného obsahu, ke zlepšení funkčnosti webových stránek a v neposlední řadě ke zlepšení zážitku návštěvníků tohoto webu.

  • Nutné cookies

    Nutné cookies jsou nezbytné pro správné fungování a zobrazení webu i aplikací. Webová stránka bez nich nemůže fungovat. Ve většině případů jsou přednastaveny jako odezva na akci, kterou uživatel již provedl, jako například přihlašování, bezpečnostní nastavení nebo třeba vyplňování formulářů.

  • Preferenční cookies

    Preferenční cookies usnadňují uživatelům webu například vyplňovaní formulářů, neboť si pamatují jejich preference a není je tak nutné opakovaně vyplňovat. Preferenční cookies nejsou pro chod webu nezbytné a lze je tedy odmítnout. Jejich povolení však uživateli výrazně zjednodušuje a zpříjemňuje používání tohoto webu.

  • Analytické cookies

    Analytické cookies slouží tvůrcům webu k tomu, aby měli dostatečných přehled o využívání webu a s tím související možnost jej neustále zdokonalovat. Díky nim tak mají tvůrci přehled o tom, které stránky a funkcionality návštěvníci nejvíce využívají. Povolení těchto cookies však není pro uživatele nezbytné.

Nastavení cookies

Soubory cookie jsou používány zejména k analýze údajů o uživatelích webu, k zobrazování personalizovaného obsahu, ke zlepšení funkčnosti webových stránek a v neposlední řadě ke zlepšení zážitku návštěvníků tohoto webu.

Přijmout Nastavení