„Jsem takový neposeda a Instagram je skvělé místo, kde mohu své koníčky přeměnit na content,” říká influencerka Dominika Šťovíčková
Někteří z nás mají rádi svůj klid, své tempo a svůj flegmatický postoj k životu. A pak jsou tu tací, kteří naopak nepostojí ani na chvilku. A mezi ně se řadí i Dominika Šťovíčková, influencerka a manželka influencera, kterou jsme pro vás zpovídali. A zdá se, že Dominika je ženou mnoha tváří, plánů, a také mnoha překvapení. Chcete menší spoiler? Chystá si pro vás knihu o vaření.
Dobrý den, Dominiko, spousta lidí vás zná jako manželku influencera Erika Meldika. Pravdou ale je, že jste také velmi úspěšnou a stojíte za mnoha projekty. Co vás k rozhodnutí stát se influencerkou přívedlo? Inspirovala jste se Erikem nebo to byla čistě vaše iniciativa?
Dobrý den, přišlo to velice přirozeně. V době, kdy jsme začínali na sociálních sítích, neexistovalo slovo influencer a nikdo si na Instagramu nevydělával. Já začínala na youtube, protože to bylo prostředí, které jsem díky Erikovi znala. Samotnou mě navíc bavilo vymýšlet content a točit i stříhat videa. Inspirace a i pošťouchnutí věnovat se tomu naplno ale zajisté přišlo díky Erikovi.
Na Instagramu jste známá nejen jako @mamadomisha, ale také jako @kutildomisha a @ne_kucharka. Zde si přijdou na své milovníci vaření i domácího kutilství. Co bylo prvním impulsem vydat se zrovna těmito směry?
Mám prostě a jednoduše více koníčků. Jsem takový neposeda a Instagram je skvělé místo, kde mohu své koníčky a nápady přeměnit na content, který bude bavit a inspirovat další lidi. Ze začátku jsem na svém hlavním profilu @mamadomisha natočila jídlo a hned měla dotazy na recepty. Tak jsem si založila profil @ne_kucharka jen o jídle s vidinou, že jednou vydám kuchařku (teď mám nafocenou a hotovou polovinu).
Design a interiér mě také vždy bavily. Když přišel covid a my trávili více času doma, pustila jsem se do předělávání domu. Sama, protože mě to baví, ale také abych inspirovala další a ukázala, že to zvládne každý. A pro velký úspěch těchto videí vznikl nápad pro „komunitu kutilů” a tvoření obsahu na profil @kutil_domisha.
Na @mamadomisha je k vidění doslova jen pár spoluprací se značkami. I když se svými 400 000 fanoušky patříte mezi ty nejsledovanější. Byl to záměr? Nestavět komunikaci na influencer marketingu? A jak ho celkově vnímáte?
Záměrem bylo propagovat naše značky, místo těch ostatních. Máme řadu úspěšných oříškových másel a dalších potravin na Grizly.cz/mamdomisha, a také máme vlastní značku kvalitních stříbrných náušnic USHI.cz. Upřímně ale cítím, že lidé, byť na influencery nadávají kvůli placeným spolupracím či produktům zdarma, tak tyto produkty sami u svých oblíbenců vyhledávají. Tam spíše záleží, zda daný influencer doporučuje každý týden jinou kosmetiku a tvrdí, jak ta mu zachránila obličej, nebo je to důvěryhodná osoba a spolupráce si vybírá podle toho, zda produkty vážně používá a stojí si za nimi. Spoluprací jsem teď několik let měla opravdu málo a spíš je odmítala Momentálně cítím, že to u mne lidem chybí, a tak teď opět zase trochu začínám. Pokud je to firma, produkt či služba, se kterou se ztotožňuji nebo vím, že by sleva byla pro lidi přínosná, spolupráce přijímám.
A máte nějakou vysněnou spolupráci?
Na kutil Domisha by to byla určitě Ikea nebo jiné populární značky s bytovými doplňky. :) Na soukromém profilu asi žádné konkrétní firmy nemám. Určitě bych ale našla pár módních značek, které by mezi ně mohly patřit. Nebo automobil BMW, jelikož ho sama vlastním.
Musím se přiznat, že mě nejvíce zaujala vaše značka Ushi, která se zabývá výrobou náušnic. Jak jste se k tomu dostala? A proč zrovna šperkařství?
Příběh této značky začal, když jsem si objednala za celkem nemalé peníze náušnice z bižuterie, a než jsem si je nasadila do ucha, se rozbily. Erik mi tenkrát řekl, ať si udělám své vlastní a kvalitní, když mě tak rozčiluje, že trendy designy jsou jen bižuterie. Poté jsem dostala nápad na název firmy USHI a ten to celé odstartoval. Já navrhla náušnice a pomocí profesionální designérky šperků jsme jim daly správnou velikost a tvar, jako podklady pro naše české zlatníky. Každý rok vydávám alespoň 2 až 3 kolekce trendy designů v kvalitním stříbře, ale i pozlacené verzi.
Ushi je tedy zaměřena na výrobu náušnic. Plánujete do budoucna rozšířit sortiment i o další šperky? A je možné si zde například objednat výrobek na míru?
Ano je to možné. Pomalu ale jistě začínáme uvažovat o rozšíření sortimentu, protože cítím, že je o to zájem. Výrobky na míru nenabízíme. Od nakreslení designu po hotový produkt je dlouhá cesta,a to až půl roku. Takže si nedovedu představit, že by zlatníci k tomu všemu, řešili individuální zakázky.
Úspěšní influenceři se často vydávají i cestou koučů a své know how sdílejí na workshopech nebo mají vlastní kurzy. Přemýšlela jste o něčem takovém?
Určitě mi to již hlavou prolétlo, ale nechávám si to na později, až budu takzvaně mimo službu. Koučem ve fotbalu se stává fotbalista také až po svojí kariéře. Momentálně tak chci své know how využívat naplno ve vlastních firmách.
Máte nějaký sen do budoucna, který byste si ráda splnila, a na který se třeba budou moct těšit i vaši fanoušci na sociálních sítích?
Asi ano, ale ten je zatím v nedohlednu, a tak nemá smysl ho zde zmiňovat. Jsem spíše „přítomná” a dělám to, co mě baví teď. Hledám content v trendech, a tím si nejspíš i udržují své publikum.
Jste také někdy offline? Jak se vlastně influencer jako vy odreagovává?
Offline bývám často o víkendech nebo na rodinných sešlostech. Někdy mě pak dokonce mrzí, že nemám žádné fotky či videa na památku. Odreagovávám se ale také s přáteli, sportem nebo právě předěláváním domu a různých DIY projekty na @kutil_domisha. To je pro mě takový relax.
Je hodně těžké skloubit péči o rodinu s „péčí” o Instagram? Pokud správně počítám, tak máte na starost minimálně pět účtů, a to jistě obnáší hodiny a hodiny práce na tvorbě obsahu, nemluvě o Community Managementu. Dají se přitom všem stihnout i domácí povinnosti?
Nebudu lhát.. občas je toho moc, a když zvládám domácnost na jedničku, tak pokulhávám s pracovními úkoly a zase naopak. Nejsem na to ale sama. Máme to štěstí, že podnikáme s Erikem společně, a zároveň jsme s dětmi doma. Takže Erik věnuje více času našemu podnikání a já zase té domácnosti.
Související témata
Autor
Další články
Od AI agentů, přes deepfaky a kybernetickou odolnost, až po kvantové počítače. Rok 2025 bude průlomový pro firmy i státy.
Rozhovor s Jakubem Zegzulkou, studentem ArtCenter College of Design a designérem digitálních produktů.
O vývoji značky Trenýrkárna.cz, plánech s ostatními projekty i fast fashion gigantech jsme si povídali s Ruslanem Skopalem.