Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží: Nabízí moderní halu, větší komfort i zázemí pro přilehlé MHD

4 minuty čtení

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží: Nabízí moderní halu, větší komfort i zázemí pro přilehlé nástupiště MHD

V předměstské brněnské části Královo Pole je od října otevřena nová vlaková stanice, která kromě moderních prostor nabízí cestujícím také obchody, nové můstky i podchody a propojení s Myslínovou ulicí. Vlakové nádraží tak svým cestujícím nabízí větší komfort a snadnější přestupy, přímo do moravské metropole.

Stanice v Králově Poli má za sebou bohatou historii. Původní nádraží zde existovalo už dříve, nová budova z 50. let 20. století ale nestačila tempu změn a nárokům 21. století. Modernizace tak nebyla jen kosmetickou úpravou, ale nutností. Projekt přitom zahrnoval demolici některých starších částí stanice a kompletní přestavbu, aby infrastruktura odpovídala moderním standardům. A ačkoliv hlavní budova je otevřená, práce stále pokračují. Vše směřuje k jasnému cíli: plně funkční stanice, která nepotřebuje kompromisy. Za město Brno i pro příměstské oblasti to znamená, že cesta vlakem z okolí do centra se stává pohodlnou a moderní variantou (ne jen alternativou). A v době, kdy chceme udržitelnost, efektivitu a komfort, je právě taková investice zásadní.

Druhé nejvýznamnější nádraží hned po Brně

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží: Nabízí moderní halu, větší komfort i zázemí pro přilehlé nástupiště MHDFoto: Správa železnic

Vizualizace nové vlakové zastávky Brno - Královo Pole.

Stanice v Králově Poli patří k nejvýznamnějším přestupním uzlům v Brně. Jak uvádějí zdroje, jedná se o druhé nejvytíženější nádraží v městě. Jeho role spočívá v tom, že obsluhuje široké příměstské oblasti - obce na vysočině, Tišnovsko, Maloměřice i další směry. Z hlediska městské dopravy se tak Královo Pole mění z regionální stanice na skutečný terminál městské a příměstské mobility. A díky novým nástupištím, modernímu zázemí a lepšímu propojení s městem se stanice výrazně přibližuje standardu hlavních evropských železničních uzlů. I když logicky neobsahuje tak rozsáhlý provoz jako hlavní nádraží v Brně. Ale pro každodenního cestujícího má změna přímý dopad: kratší přestupy, lepší orientace, větší pohodlí.

Moderní nádražní hala a propojení s okolní infrastrukturou

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží: Nabízí moderní halu, větší komfort i zázemí pro přilehlé nástupiště MHDFoto: Správa železnic

Vizualizace nové vlakové zastávky Brno - Královo Pole.

Ve chvíli, kdy přestupujeme z tramvaje či regionálního autobusu do vlaku, si málokdo uvědomí, jak moc může samotné nádraží ovlivnit kvalitu cestování. V místě, kde se nyní nachází nové nádraží v Králově Poli (část města Brno), se ale právě tento přístup mění. Výpravní budova je moderním uzlem navazujícím na městskou a příměstskou dopravu. Nová dvoupatrová hala je navržena tak, aby cestujícím nabídla komfortní zázemí. V přízemí byly umístěny tradičně pokladny, toalety, čekárny a menší obchody. Horní patro pak poskytuje odpočinkovou zónu, komerční prostory, výhled na koleje a prostory, které umožňují přímý vstup na nástupiště číslo 1 a dál. Podchod, který vede skrze nádraží až k ulici Myslínova, otevírá novou přímou, bezbariérovou a přehlednou cestu pro cestující. Nové nástupiště 1 a 2 už jsou v provozu, a to s prvky jako výtahy, informační tabule či kvalitní osvětlení. Celý dopravní terminál tak nyní funguje jako integrovaný bod, kde je propojen vlak, MHD (tramvaj, autobus) a městská doprava do centra Brna.

Nové vlakové nádraží za 3,5 miliardy

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží: Nabízí moderní halu, větší komfort i zázemí pro přilehlé nástupiště MHDFoto: Správa železnic

Vizualizace nové vlakové zastávky Brno - Královo Pole.

V případě Králova Pole je cena modernizace uváděna na zhruba 3,4 miliardy Kč bez DPH. Z fondů Evropské unie se přitom uhradilo přes 80 % částky. A co všechno bylo modernizováno?

  • Nové ostrovní nástupiště a navýšení kapacity kolejiště.
  • Nové mosty a propustky (12 mostů, 9 propustků, 1 silniční nadjezd).
  • Moderní zabezpečovací zařízení, trakční vedení, přístupové cesty a bezbariérový přístup.

Autor

Kateřina Rázlová

Copywritingu se věnuje od roku 2016. Má zkušenosti s tvorbou obsahu pro e-shopy a vyhledávače letenek. V Macchiatu je spoluzakladatel a šéfredaktor, zaměřuje se na psaní rozhovorů, článků o realizaci architektonických projektů i PR článků.

Další články

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží: Nabízí moderní halu, větší komfort i zázemí pro přilehlé nástupiště MHD

Královo Pole v Brně má nové vlakové nádraží za 3,5 miliardy

Architektura

25. 10. 2025

Kateřina Rázlová

Nová zastávka Královo Pole nabízí cestujícím obchody, nové můstky i podchody, zázemí pro MHD a propojení s Myslínovou ulicí.

Do práce, do kavárny i domů: Honest Říčany je reakcí na měnící životní styl

Projekt HONEST Říčany je reakcí na měnící životní styl mladých

Architektura

8. 11. 2025

Kateřina Rázlová

Společnost Vihorev Group reaguje na změny ohledně životního stylu mladých a přichází s inovativním projektem HONEST Říčany.

Pražská Palmovka nabídne do dvou let 200 nových bytů v rámci stavby developerského projektu Near Living

Pražská Palmovka nabídne do dvou let 200 nových bytů NEAR living

Architektura

1. 11. 2025

Kateřina Rázlová

Developerský projekt Near living nabídne celkem 212 nových bytů, parkovací místa v podzemních garážích a komunitní zahradu.

Dřevěné bytovky jako reakce na bytovou krizi i dnešní udržitelná řešení

Dřevěné bytovky jako reakce na bytovou krizi i design

Architektura

18. 10. 2025

Kateřina Rázlová

Bytová krize, udržitelnost i estetika. To jsou důvody vzniku návrhů dřevěných bytovek, za kterými stojí pražské 0,5 Studio.

Nahoru