Pražská Florenc dostane za 5 let zcela nový kabát, šitý od Penty
Pokud se vám již nyní zdá, že okolí Masarykova nádraží na pražské Florenci prokouklo, tak věřte, že je to teprve začátek. Za zhruba 5 let totiž čeká bývalou průmyslovou oblast realizace projektu společnosti Penta, jehož součástí bude i stavba nové obytné čtvrti.
Společnost Penta Real Estate, která mimo jiné zastřešovala i výstavbu nedávno dokončené Masaryčky, odkoupila velkou část pozemků v rozsáhlém brownfieldu, na pomezí Nového Města a Karlína. Zde má nyní začít výstavba nové čtvrti, jejíž součástí budou kanceláře a obchody, ale také městský park a byty. Zároveň se počítá s přestavbou autobusového nádraží. Ta by měla oproti zbytku začít později, a to kvůli zatím nejasnému řešení železničního uzlu Praha.
Florenc jako nejzajímavější brownfield v Praze
„Je to jeden z nejzajímavějších brownfieldů v Praze. Rozlohou, silnou dopravní zátěží v podstatě ze všech stran, i tím, že je v samotném centru Prahy. O to významnější je, že jsme všichni společně našli shodu na tom, jak ze zapomenutého místa udělat moderní, a jsem si jistý, že výstavní část metropole,“ uvedl výkonný ředitel Penty Real Estate, Petr Palička. Nová Florenc tak bude územím pro všechny a bude tvořena ulicemi vymezenými domy, obchody a restauracemi. Cílem projektu přitom je propojit lokalitu s okolními částmi metropole, tedy s Karlínem a Žižkovem.
Plány realizace nové Florence
Plány počítají především s mnoha novými byty, od nájemních přes zaměstnanecké až po sociální. Zároveň zde nejsou navrženy žádné výškové stavby, ale jen vyšší nárožní budovy, a to jako orientační body. Novou lokalitu bude protínat mnoho ulic a uliček, aby byla čtvrť dobře prostupná.
Projekt bude navrhovat celkem 5 mezinárodních architektonických tůmů. Ty musí v komplikovaném prostoru, přetnutém magistrálou, respektovat nově vznikající stavby i plánované rekonstrukce ulic Na Florenci a Na Poříčí. Navíc se jedná o místo plné viditelných i skrytých bariér, jako jsou dálnice, železnice nebo metro. To vše bude vyžadovat vytvoření členitého, a zároveň srozumitelné prostředí, které je intuitivní pro používání.
Kdo se bude podílet na realizace nové Florence
- Architektonických týmů pro výstavbu nové Florence bude celkem pět, a to Studio De Architekten Cie., ateliér AGPS, studio ZUS, kanceláře UNIT, Marko&Placemakers a A69, a také firma BIG. Všechny přitom mají zkušenosti s výstavbou velkoplošných městských projektů, například v Amsterdamu, Kodani, nebo Aarhusu.
Investice do nové území části bude činit kolem dvaceti miliard korun. Finální částka se ale může ještě změnit. Roli zde hraje i to, že se jedná převážně o složité pozemky, a také to, že není jasně dána přestavba autobusového nádraží na Florenci, které urbanistická soutěž plánuje integrovat do zástavby.
Pro Pentu Real Estate to byla největší investice v její historii. A kromě nádraží a pozemků na Florenci získala i další developerské pozemky v Karlíně, na Smíchově a několik historických budov v centru Prahy.
Fotogalerie (5)
Související témata
Autor
Další články
Plán stavby Moravského židovského muzea Mehrin v Brně je známý již několik let. Nyní však jeho výstavba nabírá na otáčkách.
Kdysi průmyslové místo, dnes symbol nových možností. Jezero Medard na Sokolovsku projde ekologickou i společenskou obnovou.
Nové ostravské centrum digitalizace a vědy Černá kostka bude v budoucnu hostit knihovnu, digitalizační laboratoř a další.
Václavské náměstí pomalu dostává novou tvář. Jak to s jeho modernizací nyní vypadá? A na co se můžeme na Václaváku těšit?
Ostravu čeká přírůstek do jejího portfolia modernizovaných urbanistických struktur - rekonstrukce Domu kultury města Ostravy.