Pražská Florenc dostane za 5 let zcela nový kabát, šitý od Penty
Pokud se vám již nyní zdá, že okolí Masarykova nádraží na pražské Florenci prokouklo, tak věřte, že je to teprve začátek. Za zhruba 5 let totiž čeká bývalou průmyslovou oblast realizace projektu společnosti Penta, jehož součástí bude i stavba nové obytné čtvrti.
Společnost Penta Real Estate, která mimo jiné zastřešovala i výstavbu nedávno dokončené Masaryčky, odkoupila velkou část pozemků v rozsáhlém brownfieldu, na pomezí Nového Města a Karlína. Zde má nyní začít výstavba nové čtvrti, jejíž součástí budou kanceláře a obchody, ale také městský park a byty. Zároveň se počítá s přestavbou autobusového nádraží. Ta by měla oproti zbytku začít později, a to kvůli zatím nejasnému řešení železničního uzlu Praha.
Florenc jako nejzajímavější brownfield v Praze
„Je to jeden z nejzajímavějších brownfieldů v Praze. Rozlohou, silnou dopravní zátěží v podstatě ze všech stran, i tím, že je v samotném centru Prahy. O to významnější je, že jsme všichni společně našli shodu na tom, jak ze zapomenutého místa udělat moderní, a jsem si jistý, že výstavní část metropole,“ uvedl výkonný ředitel Penty Real Estate, Petr Palička. Nová Florenc tak bude územím pro všechny a bude tvořena ulicemi vymezenými domy, obchody a restauracemi. Cílem projektu přitom je propojit lokalitu s okolními částmi metropole, tedy s Karlínem a Žižkovem.
Plány realizace nové Florence
Plány počítají především s mnoha novými byty, od nájemních přes zaměstnanecké až po sociální. Zároveň zde nejsou navrženy žádné výškové stavby, ale jen vyšší nárožní budovy, a to jako orientační body. Novou lokalitu bude protínat mnoho ulic a uliček, aby byla čtvrť dobře prostupná.
Projekt bude navrhovat celkem 5 mezinárodních architektonických tůmů. Ty musí v komplikovaném prostoru, přetnutém magistrálou, respektovat nově vznikající stavby i plánované rekonstrukce ulic Na Florenci a Na Poříčí. Navíc se jedná o místo plné viditelných i skrytých bariér, jako jsou dálnice, železnice nebo metro. To vše bude vyžadovat vytvoření členitého, a zároveň srozumitelné prostředí, které je intuitivní pro používání.
Kdo se bude podílet na realizace nové Florence
- Architektonických týmů pro výstavbu nové Florence bude celkem pět, a to Studio De Architekten Cie., ateliér AGPS, studio ZUS, kanceláře UNIT, Marko&Placemakers a A69, a také firma BIG. Všechny přitom mají zkušenosti s výstavbou velkoplošných městských projektů, například v Amsterdamu, Kodani, nebo Aarhusu.
Investice do nové území části bude činit kolem dvaceti miliard korun. Finální částka se ale může ještě změnit. Roli zde hraje i to, že se jedná převážně o složité pozemky, a také to, že není jasně dána přestavba autobusového nádraží na Florenci, které urbanistická soutěž plánuje integrovat do zástavby.
Pro Pentu Real Estate to byla největší investice v její historii. A kromě nádraží a pozemků na Florenci získala i další developerské pozemky v Karlíně, na Smíchově a několik historických budov v centru Prahy.
Fotogalerie (5)
Související témata
Autor
Další články
Milán je, díky své oduševnělosti a noblese, favoritem i pro ty nejnáročnější cestovatele. Kde se tam ale stylově ubytovat?
Smíchovské nádraží čeká proměna, která změní jeho podobu na moderní dopravní uzel propojující Prahu se západem a jihem
Crop bundičky a vysoké kalhoty. Tak by se nechal shrnout styl, který je letos očekáván na svazích, od Špindlu až po Aspen.
Již příští rok nás čeká otevření nové linky metra D, která povede z Náměstí Míru do Depa Písnice.
Máte rádi kávu a k tomu dortík? Ostrava skrývá kavárenské perly, které stojí za objevení! A my vám představíme 5 nejlepších.