Rekonstrukce Smíchovského nádraží a jeho finální podoba
Návrh finální pohody vlakového nádraží Smíchov.
Smíchovské nádraží čeká zásadní proměna, která změní jeho podobu na moderní dopravní uzel propojující Prahu se západem a jihem Česka. Rekonstrukce zahrnuje výstavbu nového terminálu, rozšíření o čtvrté nástupiště a modernizaci infrastruktury, což podpoří celkový rozvoj čtvrti Smíchov. Projekt spolufinancovaný z evropských fondů tak ve výsledku přinese nejen komfort cestujícím, ale také nové možnosti, a mimojiné i rozvoj výstavby v okolí.
Vlakový uzel, který Prahu spojuje se západními i jižními kouty republiky, nyní prochází rozsáhlou modernizací, která má mimojiné pomoct s rozvojem celé Prahy 5. Kromě samotného vlakového nádraží se na Smíchově totiž rozjela výstavba i bytů pro tisíce nových obyvatel a nové kancelářské budovy. Přestavbu provádí společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha. Více než 83 % financí na přestavbu přitom získala Správa železnic z evropských fondů.
Přečtěte si také
Rekonstrukce vlakové stanice
Plán přestavby nádraží Smíchov primárně počítá s rekonstrukcí nádražních budov a vybudováním dopravního terminálu pro MHD. Obnova stanice tak ve výsledku řeší celkovou přestavbu železniční stanice Praha-Smíchov v úseku od konce železničního mostu přes Vltavu pod Vyšehradem po krajní výhybku směrem na Prahu-Radotín.
Během obnovy přitom dojde ke komplexní úpravě železničních nástupišť, podchodů a všech technologických objektů, včetně umístění nově vzniklého čtvrtého nástupiště, prodloužením podchodů a připojením trati Praha - Smíchov do obvodu osobního nádraží. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení rekonstrukce tříkolejný a má na něj navazovat nový most mezi Smíchovem a Podskalím, který nahradí původní železniční most přes Vltavu. Součástí rekonstrukce nádraží je také výstavba lávky směrem k Radlické ulici, která umožní lidem přístup na jednotlivá nástupiště a zároveň propojí stanici s novou čtvrtí vznikající na Smíchově.
Nový terminál Praha - Smíchov
Projekt nového dopravního terminálu Smíchov koordinuje vedení města se Správou železnic. A kromě samotného nového terminálu vznikne západně od železniční stanice také parkoviště P+R. "Jedná se o kompletní proměnu železničního uzlu. Čeká nás rekonstrukce nádraží, které se zároveň promění na moderní terminál a dokáže propojit jednotlivé druhy dopravy," říká Martin Kupka, ministr dopravy. Nový dopravní terminál má zároveň nahradit i nynější autobusové nádraží Na Knížecí, přičemž zde autobusy budou stavět nad úrovní železnice.
Cílem přestavby Smíchovského nádraží je tak propojit všechny druhy městské hromadné dopravy a hotovo má být podle informací v roce 2028.
Fotogalerie (4)
Autor
Další články
Plán stavby Moravského židovského muzea Mehrin v Brně je známý již několik let. Nyní však jeho výstavba nabírá na otáčkách.
Kdysi průmyslové místo, dnes symbol nových možností. Jezero Medard na Sokolovsku projde ekologickou i společenskou obnovou.
Nové ostravské centrum digitalizace a vědy Černá kostka bude v budoucnu hostit knihovnu, digitalizační laboratoř a další.
Václavské náměstí pomalu dostává novou tvář. Jak to s jeho modernizací nyní vypadá? A na co se můžeme na Václaváku těšit?
Ostravu čeká přírůstek do jejího portfolia modernizovaných urbanistických struktur - rekonstrukce Domu kultury města Ostravy.