Rekonstrukce Smíchovského nádraží a jeho finální podoba
Smíchovské nádraží čeká zásadní proměna, která změní jeho podobu na moderní dopravní uzel propojující Prahu se západem a jihem Česka. Rekonstrukce zahrnuje výstavbu nového terminálu, rozšíření o čtvrté nástupiště a modernizaci infrastruktury, což podpoří celkový rozvoj Prahy 5. Projekt spolufinancovaný z evropských fondů tak ve výsledku přinese nejen komfort cestujícím, ale také nové možnosti, a mimojiné i rozvoj bytové a kancelářské výstavby v okolí.
Vlakový dopravní uzel, který Prahu spojuje se západními i jižními kouty republiky, nyní prochází rozsáhlou modernizací, která má mimojiné pomoct s rozvojem celé Prahy 5. Kromě samotného nového vlakového nádraží se zde totiž rozjela výstavba i bytů pro tisíce nových obyvatel a nové kancelářské budovy. Přestavbu provádí společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha, a více než 83 % financí na přestavbu získala Správa železnic z evropských fondů.
Jedná se o kompletní proměnu železničního uzlu. Čeká nás rekonstrukce nádraží, které se zároveň promění na moderní terminál a dokáže propojit jednotlivé druhy dopravy.
Rekonstrukce stanice Praha - Smíchov
Plán přestavby primárně počítá s rekonstrukcí nádražních budov a vybudováním dopravního terminálu pro MHD. Obnova stanice tak ve výsledku řeší celkovou přestavbu železniční stanice Praha-Smíchov v úseku od konce železničního mostu přes Vltavu pod Vyšehradem po krajní výhybku směrem na Prahu-Radotín. Během obnovy přitom dojde ke komplexní úpravě železničních nástupišť, podchodů a všech technologických objektů, včetně umístění nově vzniklého čtvrtého nástupiště, prodloužením podchodů a připojením trati Praha - Smíchov do obvodu osobního nádraží. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení rekonstrukce tříkolejný a má na něj navazovat nový most mezi Smíchovem a Podskalím, který nahradí původní železniční most přes Vltavu. Součástí rekonstrukce nádraží je také výstavba lávky směrem k Radlické ulici, která umožní lidem přístup na jednotlivá nástupiště a zároveň propojí stanici s novou čtvrtí vznikající na Smíchově.
Nový terminál Praha - Smíchov
Projekt nového dopravního terminálu koordinuje vedení města se Správou železnic. A kromě samotného nového terminálu vznikne západně od železniční stanice také parkoviště P+R. "Jedná se o kompletní proměnu železničního uzlu. Čeká nás rekonstrukce nádraží, které se zároveň promění na moderní terminál a dokáže propojit jednotlivé druhy dopravy," říká Martin Kupka, ministr dopravy. Nový dopravní terminál má zároveň nahradit i nynější autobusové nádraží Na Knížecí, přičemž zde autobusy budou stavět nad úrovní železnice.
Cílem přestavby Smíchovského nádraží je tak propojit všechny druhy městské hromadné dopravy a hotovo má být podle informací v roce 2028.
Fotogalerie (4)
Autor
Další články
Milán je, díky své oduševnělosti a noblese, favoritem i pro ty nejnáročnější cestovatele. Kde se tam ale stylově ubytovat?
Smíchovské nádraží čeká proměna, která změní jeho podobu na moderní dopravní uzel propojující Prahu se západem a jihem
Crop bundičky a vysoké kalhoty. Tak by se nechal shrnout styl, který je letos očekáván na svazích, od Špindlu až po Aspen.
Již příští rok nás čeká otevření nové linky metra D, která povede z Náměstí Míru do Depa Písnice.
Máte rádi kávu a k tomu dortík? Ostrava skrývá kavárenské perly, které stojí za objevení! A my vám představíme 5 nejlepších.