Nejvlivnější osobnosti Linkedinu a proč byste na něm měli být také
Časy, kdy k prezentaci práce postačilo CV, jsou pryč. Pokud se chcete dobře uvést dnes, budete potřebovat aktivní Linkedin.
Pokud chcete být skutečně připraveni, tak vám dnes k prezentaci vaší práce CV již nepostačí. Digitální doba si žádá digitální řešení v mnoha oborech a kariéra není výjimkou. A upřímně? V tomto případě je to dozajista dobře. Protože možnosti, které Linkedin poskytuje, jsou téměř neomezené. To pochopilo i mnoho českých mužů a žen v businessu. Přinášíme vám seznam osobností českého Linkedinu, jejichž příspěvky měly v roce 2024 na této sociální síti nejvyšší počty zobrazení.
Vaše aktivita na LinkedInu může zásadně ovlivnit, jak vás vnímají ostatní profesionálové i potenciální zaměstnavatelé. Pravidelným sdílením hodnotného obsahu si tak můžete vytvořit silnou osobní značku. LinkedIn je totiž ideální nástroj pro navazování nových profesních vztahů. A vy se zde můžete spojit s lidmi ze svého oboru, diskutovat o trendech nebo získávat cenné rady. Díky LinkedInu máte také možnost sledovat odborníky, firmy a skupiny, které sdílí nejnovější informace z vašeho odvětví. To vám pomůže udržet se v obraze a být vždy o krok napřed. A pokud máte zkušenosti a znalosti, které mohou pomoci ostatním, LinkedIn je skvělé místo, kde se o ně podělit. Tím nejen pomáháte komunitě, ale také si budujete reputaci odborníka.
Přečtěte si také
„Náročné chvíle mě posunuly vpřed,” říká designér Jakub Zegzulka
Česko jako vedoucí lídr Linkedinu středoevropského regionu
V rámci středoevropského regionu jsou čeští top manažeři na LinkedInu nejviditelnější. V první pětce šéfů firem z hlediska počtu sledujících jsou dokonce hned čtyři generální ředitelé z Česka. Nejvýraznější náskok má přitom Klaus Zellmer ze Škoda auto a.s. „Letos poprvé jsme sestavili tento žebříček v měřítku celého regionu, protože výhodou platformy jako LinkedIn je, že lídři komunikují v mezinárodním prostředí, kde se jejich sdělení mohou dostat k lidem, s nimiž se třeba nikdy osobně nesetkají. Totéž platí i pro zaměstnance, protože všichni stále častěji sledujeme vývoj a významné osobnosti ve svých profesích napříč hranicemi,“ uvedla Zsófia Balatoni, strategická ředitelka společnosti Rothman a Roman a zakladatelka společnosti Uniomedia. Žebříček vychází ze studie, která porovnávala sedm středoevropských zemí: Česko, Slovensko, Slovinsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Polsko. Cílem bylo zjistit, jak aktivně využívají klíčové hospodářské subjekty v regionu tuto profesionální platformu pro obchodní a komunikační účely.
Nejvlivnější lidé českého Linkedinu
LinkedIn se stal nepostradatelnou platformou pro profesionály po celém světě, a to včetně České republiky. Už dávno nejde jen o více méně nepoužívaný online životopis. Linkedin je místem, kde dnes mladí i staří, CEO i asistentky, ženy i muži budují osobní brand, sdílejí odborné znalosti, zkušenosti a navazují strategické kontakty. Někteří jedinci se na této síti stali postupem času ale mimořádně vlivnými, a jejich aktivita na LinkedInu má dopad nejen na jejich osobní kariéru, ale i na celé obory a společnosti. Kteří to jsou?
1.
Klaus Zellmer (Škoda Auto)
Předseda představenstva Škoda Auto ve druhé polovině roku 2023 dosáhl více než 2,1 milionu zobrazení svých příspěvků. Klíčem k jeho úspěchu je především atraktivní vizuální obsah. Sdílí totiž nejen data a oficiální zprávy automobilky, ale také exkluzivní pohledy ze zákulisí vývoje nových modelů. Jeho příspěvky jsou navíc pečlivě graficky zpracované, což jim dodává na působivosti.
2.
Petr Borkovec (Partners Financial Services)
Na LinkedInu je velmi aktivní a jeho příspěvky zaznamenaly téměř 1 milion zobrazení. Nebojí se kontroverzních témat a často otevírá diskuze o podnikání, osobním rozvoji či financích. Díky této autenticitě si získal široké publikum. Borkovec je známý také svou neformálností. Místo tradičního korporátního stylu často používá lehce provokativní a vtipný tón, což zvyšuje jeho angažovanost.
3.
Tomáš Čupr (Rohlik.cz)
Tomáš Čupr se aktivně se vyjadřuje k e-commerce, digitalizaci a budoucnosti maloobchodu. I jeho názory na trendy v retailu mají obrovský dosah. Jeho styl komunikace je neformální a často přímá, což přitahuje publikum, které oceňuje autenticitu.
4.
Josef José Kadlec (GoodCall/Recruitment Academy)
Josef Kadlec je jedním z nejvýraznějších hlasů v oblasti HR a recruitmentu. Sdílí tipy na moderní nábor, využití AI v personalistice a kariérní růst. Je autorem knihy „People as Merchandise“ a na LinkedInu často publikuje edukativní obsah, který pomáhá HR profesionálům.
5.
Jana Jáčová (UOL Účetnictví)
Podnikání v účetnictví není zrovna nejatraktivnější téma, ale Jana Jáčová dokazuje, že i finanční svět může komunikovat poutavě. Sdílí praktické rady pro podnikatele a finance podává lidským jazykem. Její přístup je odlehčený a často vtipný, což je v segmentu účetnictví osvěžující změna. Možná i proto má vysoké dosah a přes 800 tisíc zobrazení.
6.
Tomáš Vala (SIKO KOUPELNY & Kuchyně)
Příspěvky Tomáše Vala mají téměř 800 tisíc zobrazení a reflektují nejen podnikání, ale i hodnoty rodinné firmy. Sdílí své zkušenosti s řízením rodinného podniku a pravidelně přináší postřehy z oblasti maloobchodu i designu interiérů. Nebojí se sdílet i osobní zkušenosti a ukazuje, jak rodinné podnikání funguje v moderním byznysu.
7.
Martin Cígler (Seyfor)
Co dělá Martina Cíglera tak úspěšným? Především sdílí informace o digitalizaci účetnictví a ERP systémech, ale také pohledy na podnikání a leadership. Jeho dlouholeté zkušenosti s řízením technologické firmy mu zároveň dávají autoritu v oblasti automatizace firemních procesů.
8.
Jiří Pech (PKV)
Jeho příspěvky reflektují oblast udržitelnosti a energetických úspor. Přináší zajímavé postřehy o zelených technologiích a ekologických inovacích. Jiří Pech se také aktivně se zapojuje do diskuzí o budoucnosti energetiky v Česku a přináší praktické rady, jak mohou firmy ušetřit na energiích.
9.
Jan Juchelka (Komerční banka)
Jan Juchelka sdílí vhledy do bankovního sektoru i osobní příběhy, což jeho příspěvkům dává lidský rozměr. Přes 750 tisíc zobrazení naznačuje, že lidé oceňují jeho otevřenost a schopnost komunikovat složitá témata srozumitelně. Juchelka se také nebojí objevovat v krátkých videích, kde neformálně komentuje aktuální dění v ekonomice.
10.
Tomáš Salomon (Česká spořitelna)
Tomáš Salomon propojuje korporátní komunikaci s osobními názory na ekonomiku a bankovní sektor. Zároveň pravidelně reflektuje na výzvy české ekonomiky a sociální témata, čímž dokáže vyvolávat debaty se skutečně širokým publikem.
Autor
Další články
Puma sáhla po modelu, který už kdysi zářil jasněji než slunce a dokázala mu dodat ještě silnější lesk. Vítejte zpět, kočičky!
S příchodem hlavní turistické sezóny pro rok 2025 se bude potřeba připravit i na změny v rámci turistických poplatků a daní.
Český pavilon na Expo 2025 sliboval víc než jen vizuální zážitky. Deklaroval manifestovat českého ducha. A svůj slib splnil.
Dnes, 26. dubna 2025 od 10 hodin dopoledne, bude probíhat před Bazilikou svatého Petra pohřební mše svatá papeže Františka.
V 88 letech zemřel papež František. Muž hluboké víry přeměňoval církev tak, aby lépe plnila poslání současnosné společnosti.